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英語教育課程 
授業科目区分 科目名 単位数 科目コード 開講時期 履修方法
英語教育課程
英語科目
英語
Japanese Seminar
Japanese Seminar
4 G608-01 2022年度
1期(前学期)
修学規程第4条を参照
担当教員名
*印は、実務経験のある教員を示しています。
授業科目の学習・教育目標
キーワード 学習・教育目標
1.Japanese culture 2.Cooperating with community 3.Collaboration Competence 4.PBL This course aims to develop the skills to identify and solve problems in local com munities. Students will conduct research on the chosen topic/issue and express the ir ideas through group work and discussions. The course will also introduce the ba sics of Japanese culture. Students will learn about Japan through exploring variou s topics.
授業の概要および学習上の助言
This course consists of the following two parts: (1) Japan Community Project This is a collaborative Project-Based Learning (PBL) course that aims to develop problem solving skills in the c ontext of local communities. JLP students will work in groups with KIT students and conduct research on topics related to local communities, identify problems, and offer solutions for the problems. (2) Essentially Japan This course consists of 1) acquiring knowledge and 2) seeing the knowledge in action through field work. First, students will learn about specific topics related to Ishikawa, or Japan, such as sento (public bath) culture, s tone bridges in Komatsu, and video games. Then, students will visit relevant places to deepen the knowledge they acquired in the classroom. This course has a Moodle course site. All important information about course related matters will be posted on t his site. It is students' responsibility to check the site regularly.
教科書および参考書・リザーブドブック
教科書:指定なし 参考書:指定なし リザーブドブック:指定なし
履修に必要な予備知識や技能
N/A
学生が達成すべき行動目標
No. 学科教育目標
(記号表記)
BC Conduct collaborative projects.
A Understand their role in a group and work collaboratively.
BC Experience Japanese culture and participate in discussions about experiences in Japanese culture.
CH Present the results with the group members.
達成度評価
評価方法
試験 クイズ
小テスト
レポート 成果発表
(口頭・実技)
作品 ポートフォリオ その他 合計
総合評価割合 0 0 50 30 0 0 20 100
指標と評価割合 総合評価割合 0 0 50 30 0 0 20 100
総合力指標 知識を取り込む力 0 0 10 0 0 0 0 10
思考・推論・創造する力 0 0 10 0 0 0 0 10
コラボレーションと
リーダーシップ
0 0 10 10 0 0 10 30
発表・表現・伝達する力 0 0 10 10 0 0 0 20
学習に取組む姿勢・意欲 0 0 10 10 0 0 10 30
※総合力指標で示す数値内訳、授業運営上のおおよその目安を示したものです。
評価の要点
評価方法 行動目標 評価の実施方法と注意点
試験
クイズ
小テスト
レポート This assignment consists of project progress reports and a final report The final report shoul d be an overall project report and explanation of their projects.
成果発表
(口頭・実技)
Students will make two oral presentations which require them to report their progress and summ arize the findings of their chosen projects. Students will work in groups to prepare and condu ct their presentations. They will be assessed using an evaluation rubric on their ability to c ommunicate their ideas clearly. The rubric will be provided in class.
作品
ポートフォリオ
その他 ‘Other points’ are assessed based on students’ preparation, active performance, and coopera tion with others in the performance of classroom activities.
具体的な達成の目安
理想的な達成レベルの目安 標準的な達成レベルの目安
- Actively participate in conducting the collaborative p roject. - Understand their role in a group and take an active ro le in working collaboratively. - Experience Japanese culture and express what they lear ned through their experiences. - Effectively present the results with group members. - Conduct the collaborative project. - Understand their role in the group and work collaborat ively. - Experience Japanese culture and participate in discuss ions about their experiences. - Present the results with group members.
CLIP学習プロセスについて
一般に、授業あるいは課外での学習では:「知識などを取り込む」→「知識などをいろいろな角度から、場合によってはチーム活動として、考え、推論し、創造する」→「修得した内容を表現、発表、伝達する」→「総合的に評価を受ける、GoodWork!」:のようなプロセス(一部あるいは全体)を繰り返し行いながら、応用力のある知識やスキルを身につけていくことが重要です。このような学習プロセスを大事に行動してください。
※学習課題の時間欄には、指定された学習課題に要する標準的な時間を記載してあります。日々の自学自習時間全体としては、各授業に応じた時間(例えば2単位科目の場合、予習2時間・復習2時間/週)を取るよう努めてください。詳しくは教員の指導に従って下さい。
授業明細
回数 学習内容 授業の運営方法 学習課題 予習・復習 時間:分※
The final schedule will be determined based on t he number of students in each class and availabi lity of guest lecturers. As such, the final sche dule will be given to students at the beginning of the program.