1 Sept. 11 |
- Course introduction
- Team organization
- Introducing SRI's 5DOIs/ D3-4-5-1
- Mini-project
- Why innovation
- Identify the problem/ challenges |
Lecture
Discussion
Presentation |
Personal and team activities
Worksheets and reports |
100 |
2 Sept. 11 |
- Survey the existing conditions and needs for
solving the problem/ challenge
- Propose the individual innovation |
Lecture
Discussion
Presentation |
Personal and team activities
Worksheets and reports |
100 |
3 Sept. 12 |
D2: Value creation
- Define customer value & value proposition
(NABC)
- Build NABC for innovation project
- Elevator pitch and value creation forum (VCF)
- Prepare VCF1 |
Lecture
Discussion
Presentation |
Personal and team activities
Worksheets and reports |
100 |
4 Sept. 12 |
- VCF1
- Business ecosystem |
Lecture
Discussion
Presentation |
Personal and team activities
Worksheets and reports |
100 |
5 Sept. 13 |
- Business Model Canvas/ Lean Model Canvas
- Evaluate business innovations (successful
/ failed)
- SWOT analysis (strategies for developing the
project)
- Introduce Poster design templates |
Lecture
Discussion
Presentation |
Personal and team activities
Worksheets and reports |
100 |
6 Sept. 14 |
- Survey the experts' opinions for innovation
feasibility
- Revise the project
- PD Model Canvas
- Design the poster (VCF2) |
Lecture
Discussion
Presentation |
Personal and team activities
Worksheets and reports |
100 |
7 Sept. 15 |
- Present the Poster (VCF2)
- Course evaluation |
Discussion
Presentation
Summary |
Personal and team activities
Worksheets and reports |
100 |
一般に、授業あるいは課外での学習では:「知識などを取り込む」→「知識などをいろいろな角度から、場合によってはチーム活動として、考え、推論し、創造する」→「修得した内容を表現、発表、伝達する」→「総合的に評価を受ける、GoodWork!」:のようなプロセス(一部あるいは全体)を繰り返し行いながら、応用力のある知識やスキルを身につけていくことが重要です。このような学習プロセスを大事に行動してください。
※学習課題の時間欄には、指定された学習課題に要する標準的な時間を記載してあります。日々の自学自習時間全体としては、各授業に応じた時間(例えば2単位科目の場合、予習2時間・復習2時間/週)を取るよう努めてください。詳しくは教員の指導に従って下さい。